Ads Top

Belal─▒ Tan─▒k | The Hitman’s Bodyguard | #Film Yorumu ­čÄą


├ľzetle; film g├╝zel, dublaj k├Ât├╝!

Merhaba. Ne'habersiniz? Ben ├žilekli do─čum g├╝n├╝ pastas─▒nda, ├žilekleri yenmi┼č pastas─▒ olan ├žocuk gibi hissediyorum. Nas─▒l m─▒? Anlatay─▒m.

The Hitman's Bodyguard yani Belal─▒ Tan─▒k filmini uzun zamand─▒r bekliyordum ve 4 ay ├Ânce fragman─▒n─▒ izledi─čimde baya g├╝lm├╝┼čt├╝m. Film hem aksiyon hem komedi, hem Ryan Reynolds hem de Samuel L. Jackson'l─▒yd─▒. Yani daha ne olsun, izlemeyip de ne yapacaks─▒n bu filmi.

Buraya kadar her ┼čey g├╝zel fakat bug├╝n filmi izlemeye gitti─čimde film -asl─▒nda dublaj- beklentimin alt─▒nda kald─▒. G├╝zelim filmi, diyaloglar─▒ ne hale getirmi┼čler dedim. ┼×imdi size fragman─▒n hem t├╝rk├žesini hem de orjinalini ataca─č─▒m ve siz yorumlara yaz─▒n, hangisinin daha e─členceli g├Âr├╝nd├╝─č├╝n├╝. Bu orjinali bu da dublajl─▒s─▒. 

┼×imdi biraz filmden bahsede─čim...

Konusu ┼č├Âyle; Ryan Reynolds'un oynad─▒─č─▒ karakter ─░nterpol'e ├žal─▒┼čan bir korumad─▒r. ├ľnemli insanlar─▒ korur. Korudu─ču adama yap─▒lan suikastten sonra i┼čini kaybeder... Samuel Jackson'un oynad─▒─č─▒ karakter bir serikatildir ve az ├Ânce anlatt─▒─č─▒m koruman─▒n i┼čini kaybetmesine sebep olan ki┼čidir ,hapishanededir. ┼×ehrin diktat├Âr y├Âneticisinin tutuklanmas─▒ i├žin tan─▒kl─▒k edebilecek tek ki┼či odur ve s├╝re├ž i├žerisinde onu mahkemeye kadar korumas─▒ gereken ki┼či de Reynolds'un karakteri olur...

Bu iki karakterin komedisi, at─▒┼čmas─▒ diyaloglar─▒ vs. ger├žekten ├žok uyum i├žerisinde. Hayata bak─▒┼č a├ž─▒lar─▒ ise tam birbirinin z─▒tt─▒. Koruma daha planl─▒ ve haz─▒rl─▒kl─▒ ├žal─▒┼čmadan yana iken Samuel do─ča├žlama tak─▒l─▒r... Hem birbirleri ile hem de mahkemeye gitmelerine engel olmaya ├žal─▒┼čan k├Ât├╝ adamlar ile m├╝cadeleleri baya aksiyonlu ve ayn─▒ zaman da komik. K├Ât├╝ adam bu filme g├Âre fazla ciddi olmu┼čtu, onu pek sevmedim. Filmin konusu bu kadard─▒.

┼×imdi ┼ču dublaj konusuna gelecek olursak; ger├žekten de filmin ger├žek├žili─či falan kalmam─▒┼č, tam o an k├╝f├╝r edilse ├žok komik olacak yerlere, ''hadi ordan!'' ''lanet olsun'' gibi kelimeler koyarak yapamam─▒┼člar. Filmin zaten hemen hemen her 5-6 c├╝mlede bir k├╝f├╝r var orjinal versiyonunda fakat benim izledi─čim dublajda bir tane bile yoktu. Film zaten +15, neden orjinaline sad─▒k kalmadan ├ževriliyor anlam─▒┼č de─čilim. 

Her film de aileyle izlenebilecek olmak zorunda de─čil ki. E─člencenin i├žine ediyorlar. ─░┼čin i├žerisinden d├╝r├╝stl├╝k de kalkm─▒┼č oluyor. Son zamanlarda sadece Deadpool filmini orjinale yak─▒n ├ževirmi┼člerdi, o da g├╝zel olmu┼čtu.

Hatta baz─▒ sahnelerde san─▒r─▒m ├ževirmeye bile utan─▒p migrofonun ba┼č─▒ndan kalkm─▒┼člar, orjinalini koymu┼člar, ├žok sa├žma olmu┼č adam─▒n sesi inceden kal─▒na ge├žmi┼č. Y─▒l ka├ž ┼ču hallere bak ya. Diyeceklerim bu kadard─▒.

-

Siz dublaj konusunda ve film konusunda ne d├╝┼č├╝n├╝yorsunuz? Fikirlerinizi yorum olarak belirtirseniz ├žok sevinirim. Kendinize iyi bak─▒n, ho┼čkal─▒n...

Bna twitterdan ula┼čabilirsiniz: @Meczubunyeri ­čĺĄ

6 yorum:

  1. Orijinal ses her zaman daha iyidir. Ki bizimkiler dublaj konusunda ger├žekten k├Ât├╝ler.

    Yan─▒tlaSil
  2. Dublajlar g├╝zel bir filmi k├Ât├╝ hale getirebiliyor bazen :)

    Yan─▒tlaSil
  3. Daha izlemedim nete d├╝┼čt├╝ m├╝ ki? D├╝┼čt├╝─č├╝ an izlemeyi d├╝┼č├╝n├╝yorum. yaaa Deadpool deme bana geberdim onu sinemada izlerken inan dublajlardan nefret ederim ama o filmin dublaj─▒ 9/10 luk olmu┼čtu ya.

    Yan─▒tlaSil
  4. Alt yaz─▒l─▒ izledi─čimde keyif al─▒yorum sadece..Uzun zamand─▒r film izleyemedim eve d├Ân├╝┼č yapt─▒─č─▒mda mutlaka izlerim..Te┼čekk├╝rler

    Yan─▒tlaSil
  5. Dublajl─▒ film ben de sevmiyorum. Ayr─▒ca dedi─čine kat─▒l─▒yorum. Koy ibareyi, en az─▒ndan baz─▒ seanslar─▒ b├╝y├╝kler i├žin yap. Filmi mahvetmenin anlam─▒ yok ki!

    Komik bir filme benziyor. ─░zleyeyim ben de. Te┼čekk├╝rler

    Yan─▒tlaSil
  6. Harika bir film... Bol k├╝f├╝rl├╝ :) Samuel'lin g├Âlgesi bile yeter... Ben de bu film i├žin bir yay─▒n haz─▒rl─▒yacakt─▒m :)

    Yan─▒tlaSil

Blogger taraf─▒ndan desteklenmektedir.