Ads Top

En Sevdi─čim Rick & Morty ­čÄČ B├Âl├╝m├╝ | The Ricks Must Be Crazy


Merhabalar, ├žok ┼č├╝k├╝r ki yazmay─▒ unutmam─▒┼č─▒m. Son zamanlarda ├žo─čunlukla say─▒larla ha┼č─▒r ne┼čirim de. Fakat ben halen ya┼čam─▒n say─▒larla daha karma┼č─▒kla┼čt─▒─č─▒n─▒, s├Âzlerle daha anla┼č─▒labilir oldu─čunu d├╝┼č├╝n├╝yorum, neyse. Bu bir felsefe yaz─▒s─▒ de─čil, yeter art─▒k, hep d├╝┼č├╝nd├╝k biraz da e─členelim istedim ve ├žok sevdi─čim bir dizinin ├žok sevdi─čim bir b├Âl├╝m├╝n├╝ sizlerle payla┼čmaya karar verdim.

Dizinin ismi Rick And Morty, daha ├Ânce de bu dizi hakk─▒nda bir yaz─▒ yazm─▒┼čt─▒m, ├Ânce onu ┼čuraya t─▒klayarak okuyabilirsiniz. Sonras─▒nda yine biraz diziden bahsedeyim. Dizi ├žok ├žok g├╝zel bir dizi. Ele┼čtirel ve alayc─▒ yakla┼č─▒m─▒ ile komedisi, her b├Âl├╝mde i┼čledi─či ┼ča┼č─▒rt─▒c─▒ hayal g├╝c├╝ zorlay─▒c─▒ konular─▒yla ┼ča┼č─▒rtmas─▒ ile acayip farkl─▒ bir dizi. Hatta ┼ču aralar takip edebildi─čim tek dizi. B├Âl├╝mlerinin k─▒sa olmas─▒ ve bu k─▒sal─▒─ča ra─čmen b├Âl├╝mde ├žok├ža ┼čey anlatmas─▒, dizinin en sevdi─čim ├Âzelli─či...

En sevdi─čim b├Âl├╝m├╝ne gelecek olursam, asl─▒nda dizinin her b├Âl├╝m├╝ birbirinden ┼ča┼č─▒rt─▒c─▒ ve e─členceli fakat, az sonra bahsedece─čim b├Âl├╝m├╝, hayat─▒n anlam─▒ hakk─▒nda bir ┼čeyleri sorgulatmas─▒yla ve bu konuyu h─▒zl─▒ ve anla┼č─▒labilir i┼člemesiyle b├Âl├╝m├╝ benim i├žin di─čer b├Âl├╝mlerden daha etkileyici k─▒l─▒yor.

B├Âl├╝m ┼ču...


Buradan sonras─▒ spoiler i├žeriyor. B├Âl├╝m Rick'in uzay gemisinin ak├╝s├╝n├╝n enerjisinin bitmesiyle ba┼čl─▒yor ve Rick, Morty ile birlikte ak├╝n├╝n i├žerisine giriyor. Ak├╝n├╝n enerji ├╝retebilmesi i├žin Rick ak├╝n├╝n i├žine bir evren kurmu┼č ve o evrende ya┼čayan canl─▒lar─▒n ├╝retti─či enerjinin bir k─▒sm─▒n─▒ ak├╝n├╝n arac─▒na g├╝├ž vermesi i├žin kullan─▒yor. Fakat b├Âl├╝m├╝n ilerleyen k─▒s─▒mlar─▒nda ak├╝n├╝n i├žerisinde ya┼čayan canl─▒lardan birisinin kendi evreni i├žin de ayn─▒ ┼čeyi yapt─▒─č─▒n─▒ ├Â─črendi─čimizde i┼č daha da ilgin├žle┼čiyor ve evren i├žindeki, evren i├žindeki ba┼čka bir evrene yolculu─ča ├ž─▒k─▒yorlar ve bu k├╝├ž├╝k evrendeki bilim adam─▒ kendisinin bir ak├╝n├╝n i├žerisinde ya┼čayan bir canl─▒ oldu─čunu ├Â─črenmesi ├╝zerine hayat─▒n bir anlam─▒ olmad─▒─č─▒n─▒ fark edip intihar etmesiyle b├Âl├╝m zirveye ula┼č─▒yor...

Woww! Ohaa! De─čil mi? ├çizgi film dedi─čimiz dizinin i┼čledi─či konuya, yazd─▒─č─▒ senaryonun ilgin├žli─čine bak. Felsefe yapmayaca─č─▒m dedim ama biraz d├╝┼č├╝n├╝nce b├Âl├╝m├╝n i┼čledi─či konuda ger├žekten ya┼čad─▒─č─▒n─▒ d├╝┼č├╝nen canl─▒lar─▒n ya┼čad─▒─č─▒ ve merkez olarak g├Ârd├╝kleri kendilerine ait evrenin, sadece bir arac─▒n ak├╝s├╝n├╝ ├žal─▒┼čt─▒rmak i├žin olmas─▒, ├žok ilgin├ž... Biz de ya┼č─▒yoruz ve bir anlam y├╝kl├╝yoruz ya┼čama ve baz─▒ ┼čeylere inan─▒yoruz. Tamam ben demiyorum ak├╝ ├žal─▒┼čt─▒r─▒yoruz fakat ger├žekten de her ┼čey ├žok gizemli.

Siz b├Âl├╝m├╝ izlediniz mi? Ne d├╝┼č├╝nd├╝n├╝z? Sizin en sevdi─činiz b├Âl├╝m├╝ hangisi? Bu diziye benzer diziler biliyor musunuz? Hadi yoruma...

2 yorum:

  1. 9GAG'de zaman zaman kar┼č─▒ma ├ž─▒k─▒yordu ├žok k─▒sa k─▒sa b├Âl├╝mler. Oradan a┼činayd─▒m ancak oturup izlemedim.
    Payla┼čt─▒─č─▒n─▒z video buradan izlenmedi─či i├žin izlemeye gittim. G├Âr├╝┼č├╝r├╝z. :)

    Yan─▒tlaSil
  2. harika bir b├Âl├╝md├╝ kat─▒l─▒yorum :D asl─▒nda ben kendime se├žemedim hangi b├Âl├╝m daha g├╝zel diye. ├ç├╝nk├╝ hepsi g├╝zel. Ama sahne diyecek olursam ----spoiler alert ---- Rick ile Summer'─▒n vuc├╝t heli┼čtirip ┼čeytan─▒ pataklamas─▒ ----spoiler alert ---- diyebilirim :D

    Yan─▒tlaSil

Blogger taraf─▒ndan desteklenmektedir.