Ads Top

Ya┼čam─▒n Anlams─▒z Ve S─▒k─▒c─▒ Olmas─▒ | Bilin├žli Bilin├žsizlik


Yine yeniden merhaba. Bug├╝nk├╝ yaz─▒m yine kafa kar─▒┼čt─▒r─▒c─▒ olacak uyar─▒m─▒ yapay─▒m, zihnimdekileri bo┼čaltaca─č─▒m yani. Blogu kurarken vaad etti─čim bu de─čildi evet ama yola ├ž─▒kt─▒─č─▒m ki┼či olmaktan baya─č─▒ uzakla┼čt─▒m san─▒r─▒m. ├ľnceden film izler, kitap okur ve bunlar─▒ payla┼č─▒rd─▒m ama son zamanlarda ├╝retilenleri yorumlamaktan ├žok kendi d├╝┼č├╝nd├╝klerim, ├╝rettiklerimi anlatmam─▒n bana daha rahatlat─▒c─▒ geldi─čini fark ettim, bununla birlikte insanlar da nesnel ┼čeylerden s─▒k─▒ld─▒ subjektif konular daha ilgi ├žekici geliyor... ├ľyle de─čil mi?

Ya┼čam─▒n Anlams─▒z Ve S─▒k─▒c─▒ Olmas─▒...

En subjektif konudan ba┼člam─▒┼č oldum. Ya┼čam kimilerine g├Âre mutluluk verici iken, anlaml─▒ iken kimilerine g├Âre de ├žok├ža anlams─▒z. Bana g├Âre anlams─▒z ve s─▒k─▒c─▒. D├╝nya'da 8 milyar insan var ve insan d├╝nyada binlerce y─▒ld─▒r ya┼čam ise milyonlarca y─▒ld─▒r bulunuyor... Bu y─▒llar i├žerisinde birbirini tekrar eden durumlar farkl─▒ ko┼čullarda ya┼čand─▒. ├ľnceden ta┼č ve sopa ile sava┼č yap─▒l─▒rken, sonras─▒nda barut, son zamanlarda ise medya, kimyasallar, internet ve daha bir├žok modern teknoloji ve modern k├╝lt├╝r ├ževresinde geli┼čen ya┼čay─▒┼č bi├žimine uygun ko┼čullarda sava┼č var... ─░nsanl─▒k bir ad─▒m ilerlemedi ve bu benim can─▒m─▒ bazen ├žok s─▒kar iken bazen de umurumda dahi olmuyor. ├ç├╝nk├╝ bazen insanl─▒─č─▒n bunu hak etti─čini d├╝┼č├╝n├╝r iken bazen de sava┼č─▒ ba┼člatanlar─▒n sava┼čta yer almad─▒─č─▒n─▒, h─▒rslar u─čruna milyonlarca insan─▒n boku bokuna ├Âld├╝─č├╝n├╝ d├╝┼č├╝n├╝yorum. Bununla birlikte ya┼čad─▒─č─▒m─▒z bilinmez evren i├žerisindeki k├╝├ž├╝k bir nokta olan biz, bu k├╝├ž├╝k noktada s─▒k─▒┼č─▒p kalm─▒┼č ve atmosferle de klostrofobik bir ortam yarat─▒lm─▒┼č gibi hissediyorum. Buradan d─▒┼čar─▒ ├ž─▒kmam─▒z yasaklanm─▒┼č gibi. Bu kadar k├╝├ž├╝k oldu─čumuzu hissetmek, birlikte de─čersizlik ve belki de hi├ž olma duygusunu da getiriyor. Bu his insan─▒n kendine ve insanl─▒─ča olan g├╝venini zedeliyor ve ya┼čam─▒n anlams─▒zl─▒─č─▒n─▒ bir kez daha y├╝z├╝m├╝ze vuruyor...

Bilin├žli Bilin├žsizlik

─░nsanlar─▒n beni anlayabilmesini ├žok isterim. Fakat ├žo─ču zamanda kendimi insanlara anlatma cesaretinden yoksun biriyimdir. Bunu ├Âzg├╝vensizlik veya bo┼čvermi┼člik ya da pes etmi┼člik olarak de─čerlendiriyorum. ├ç├╝nk├╝ ne kadar anlatsan da bunu de─či┼čtirmeye g├╝c├╝n yetmez sadece farkl─▒ g├Âr├╝┼čleri kar┼č─▒na alm─▒┼č olursun. Bu y├╝zden bu anlams─▒zl─▒k ve ├želi┼čki i├žerisinde bo─čulup belki de hi├žli─če do─čru yol almay─▒ beklemekten ba┼čka ├žare kalm─▒yor...

Bunlar benim yaln─▒z kald─▒─č─▒mda zihnimden ├ž─▒kmayan k├╝├ž├╝k d├╝┼č├╝nceler. Sadece yaln─▒z kald─▒─č─▒mda duyabiliyorum kendimi ve az ├žok anlayabiliyorum, anlams─▒zl─▒─č─▒. 

Diyece─čim ┼ču ki; bende olan bu d├╝┼č├╝ce silsilesi ve akl─▒m─▒ sorgulamaya zorlayan i├žg├╝d├╝m bana verilen bir ceza m─▒, yoksa bir ├Âd├╝l m├╝ oldu─čunda karars─▒z─▒m. B├╝y├╝k ihtimal bu bir ceza, fakat bu cezay─▒ verenin ben oldu─čumu d├╝┼č├╝n├╝yorum. T├╝m bunlar─▒ d├╝┼č├╝nmemenin hen├╝z bir yolunu bulamad─▒m, istese de yapam─▒yorum. Bazen de bu d├╝┼č├╝ncelerin olmamas─▒ndan korkuyorum. Uyuyor gibi hissederim o zaman. Uyuyorum ve zaman─▒m ge├žiyor. Zaman─▒n sonunda ne olaca─č─▒ belli de─čil fakat ne yaz─▒k ki zaman─▒n i├žinde ge├žirebilece─čim sonsuzlukta k├╝├ž├╝k bir nokta, insanl─▒k h─▒rs─▒m─▒ ele ge├žiriyor. Bu y├╝zden ya┼čamay─▒ seviyorum.

Bu Kadar...

Fark─▒nday─▒m e─členceli olmaktan olduk├ža uzakla┼čt─▒m. Bu benim karma┼č─▒k ruh halimden kaynaklan─▒yor. Ara s─▒ra d├╝┼č├╝ncelerimi buraya yazmamdan umar─▒m rahats─▒z olmazs─▒n─▒z. E─čer oluyorsan─▒z bunu belirtin farkl─▒ bir blog a├žabilirim...

Bu d├╝┼č├╝nceler bana m─▒ ait, hayali karakter Meczup'a m─▒? Meczup kim? Ben Kimim? Meczup ben miyim? Meczup mu oluyorum? Kim bu meczup? Falan filan i┼čte. Ben iyiyim merak etmeyin sa├žmalamaya devam ­čśů

5 yorum:

  1. Harika gidiyorsun karde┼čim. B├Âyle i├ž sorgulay─▒c─▒ yaz─▒lar─▒ iyi yaz─▒yorsun. ─░nsan sonu├žta her zaman ne┼čeli olmuyor de─čil mi? Bence ne yazarsan yaz bu blo─ča yaz. Ayr─▒ bir blogla hi├ž u─čra┼čma.

    Yan─▒tlaSil
  2. Benzer ┼čeyleri bazen bende d├╝┼č├╝n├╝yor, kendimi ├žaresiz hissediyorum. De─či┼čtiremedi─čimiz ┼čeyler ├žok olunca en iyi yol olarak kendimizi yalanlara inand─▒rmak oluyor bence :)

    Yan─▒tlaSil
  3. Asl─▒nda d├╝┼č├╝nen ├žo─ču insan─▒n ortak paydas─▒n─▒ anlatm─▒┼čs─▒n. Anla┼č─▒lmak, bir ┼čeyleri kar┼č─▒dakine anlatabilmek ya da kar┼č─▒dakini anlayabilmek ├žok zor ┼čeyler. Kimi zaman ak─▒┼č─▒na b─▒rakmak m─▒ gerekir bilmiyorum.

    Yan─▒tlaSil
  4. Bence bu ┼čekilde yazmaya devam etmelisin... Blogun amac─▒ zaten d├╝┼č├╝ncelerimizi ve "hayat─▒ kaydet"mek de─čil mi?

    Yan─▒tlaSil
  5. Blogunuzu yeni g├Ârd├╝m ve ilk okudu─čum yaz─▒n─▒zda kendi kafa kar─▒┼č─▒kl─▒─č─▒m─▒ d├╝┼č├╝ncelerimi g├Ârmek beni ├žok├ža ┼ča┼č─▒rtt─▒.Kesinlikle yazmaya devam edin .

    Yan─▒tlaSil

Blogger taraf─▒ndan desteklenmektedir.