Ads Top

BU FİLMİ ANLAMAK ÇOK ZOR / BLADE RUNNER 2049


Sinemada yine ├žok az ki┼čiyle izledi─čim bu film hakk─▒nda g├Âr├╝┼člerimi aktarmak i├žin buraday─▒m, hadi bakal─▒m. 1982 yap─▒m─▒ ilk Blade Runner filminin devam─▒. A├ž─▒k├žas─▒ birincinin 35 y─▒l ├Ânce olmas─▒ ve  neo-noir t├╝r├╝ olmas─▒, yani karanl─▒k olmas─▒ a├ž─▒s─▒ndan beni yoraca─č─▒n─▒ d├╝┼č├╝nd├╝─č├╝mden izlemedim. Fakat konusuna hakimdim. Bu yeni filmi dikatlice izledim.

┼×u paragraf─▒ belki kimse okumayacak fakat yine de yazmak zorunday─▒m; Blade Runner 2049 filmi, Denis Villeneuve taraf─▒ndan y├Ânetilen ve Hampton Fancher ile Michael Green taraf─▒ndan senaryosu yaz─▒lan ABD yap─▒m─▒ neo-noir bilim kurgu filmi...

┼×imdi gelelim konusuna; Distopik ve karanl─▒k bir gelecekte insanlarla birlikte, insan ├╝retimi insanlar ya┼čamaktad─▒r. Buras─▒ ilgin├žtir ki bu insan yap─▒m─▒ insanlar insanlardan neredeyse farks─▒z. Hatta ba┼črol karakterimiz bile film boyunca ger├žekten insan m─▒, yoksa de─čil mi diye s├╝re├ž boyunca bunu sorguluyor ve zamanla insan oldu─čuna karar verip kendine bir ama├ž belirleyip bunun ├╝zerine gidiyor...


Yukar─▒daki anlat─▒m─▒mla da anlam─▒┼čs─▒n─▒zd─▒r ki ben filmi y├╝zde y├╝z anlamad─▒m, en az be┼č kere izlemem gerek. Filmin uzun olup konuyu a─č─▒r a─č─▒r i┼člemesine ra─čmen anlamak zor. Bu arada film ger├žekten de a┼č─▒r─▒ bilim kurgu veya fantastik gelmiyor, ger├žekten de gelecekte ya┼čanabilir olan bir seneryo gibi geliyor bu. Filmin bu a─č─▒r a─č─▒r i┼člemesiyle rahats─▒z bile olmu┼čtum izlerken ama ger├žekten kaliteliydi, seneryo karakterler ve efektler. Bu s─▒k─▒lmam─▒ son zamanlardaki bilim kurgular─▒n bilim kurgudan ├žok aksiyona veya fantasti─če kaymas─▒ndan ve benim buna al─▒┼čm─▒┼č olmamdan dolay─▒ oldu─čunu d├╝┼č├╝n├╝yorum. Ger├žekten bilim kurgu olan ├žok az filmler var, ki blade runner da kesinlikle o filmlerden biri.

Filmde ilk filmden Harrison Ford oynuyor ve hikayesi halen devam ediyor. Filmde hikaye noktalanm─▒┼č de─čil. San─▒r─▒m devam─▒ gelecek fakat bunu seri filmlere benzetmeyin ├ž├╝nk├╝ ikinci filmi bile ilk filmden 35 y─▒l sonra geldi, baya d├╝┼č├╝n├╝p devam─▒n─▒ ├žekerler, ki san─▒r─▒m bu bir ka├ž seneye olacak gibi g├Âz├╝km├╝yor...



Sonuca gelecek olursam, sinema bir sanatt─▒r ya i┼čte bu filmde bir sanat eseridir. Ama herkese sanat eseri bir film de─čil. Ger├žek bilim kurgucu insanlara hitap eden bir film. Puan─▒m─▒ verebilmek i├žin birka├ž kere daha izlemeliyim, size de tavsiye ederim, filmi izlerken sab─▒rl─▒ olun ve detaylara dikkat etmeye ├žal─▒┼č─▒n, ancak ├Âyle anla┼č─▒labilir oluyor...

Sizin ├žok iyi dedi─činiz bilim kurgu filmleri var m─▒? Mesela benimki Contact ve ─░nterstaller... Siz de yorumlarda ├Ânerdi─činiz bilim kurgu filmlerini payla┼čabilirsiniz. Ba┼čka bir film yorumunda g├Âr├╝┼čmek ├╝zere...

6 yorum:

  1. Anlat─▒m─▒n─▒ be┼č kerede yapan bir film ba┼čar─▒l─▒ m─▒d─▒r?
    Anla┼č─▒lan gitmeden ├Ânce epeyce ders ├žal─▒┼čmal─▒ :)

    Yan─▒tlaSil
    Yan─▒tlar
    1. Aynen ├Âyle, kafan─▒z baya kar─▒┼čacak :D

      Sil
  2. Filmi izleyen ├ževremin genel fikri bu iki filmin bir anda ve art arda izlenmesi, daha sonra da ├╝zerine etrafl─▒ca d├╝┼č├╝n├╝lmesi y├Ân├╝nde.. Hen├╝z izlemedim ama merak da etmiyor de─čilim a├ž─▒k├žas─▒ :)

    Yan─▒tlaSil
    Yan─▒tlar
    1. Film zaten mesaj veren de─čil soru sorduran filmlerden :D

      Sil
  3. Ben bu filmi da─č─▒t─▒mc─▒s─▒n─▒n uygulad─▒─č─▒ sa├žma sans├╝rle hat─▒rlayaca─č─▒m hep.insanlar─▒n paras─▒n─▒ vererek izledikleri bir┼čey nas─▒l olurda ABD'de farkl─▒ T├╝rkiye'de farkl─▒ sunulur anlamak m├╝mk├╝n de─čil. O nedenle filmi kimsenin sinemada izlemesini tavsiye etmiyorum. Ta ki da─č─▒t─▒mc─▒ orijinal filmi vizyona sokana dek.

    Yan─▒tlaSil
    Yan─▒tlar
    1. Ben unutmu┼čum o konudan bahsetme─či, ben bile sinemada otururken yakalad─▒m sahneleri sans├╝r├╝ yapmam─▒┼člard─▒r bile gerizekalilar..

      Sil

Blogger taraf─▒ndan desteklenmektedir.