Ads Top

Goethe / Gen├ž Werther'in Ac─▒lar─▒ | Kitaplardan Al─▒nt─▒ #01


Bu seride okudu─čum kitaplardan sevdi─čim b├Âl├╝mleri okuyacaks─▒n─▒z. 
Bug├╝n├╝n kitab─▒: Gen├ž Werther'in Ac─▒lar─▒


Baz─▒ insanlara g├Âre, ya┼čam d├╝┼čten ba┼čka bir ┼čey de─čil. Kimi zaman ben de b├Âyle d├╝┼č├╝nmeden edemiyorum. Etkin bir ara┼čt─▒r─▒c─▒ insanlar─▒n g├╝├žleri engelleniyor, ya┼čamlar─▒ k─▒s─▒tlan─▒yor, b├╝t├╝n ├žabalar sadece baz─▒ gereksinimlere eri┼čebilmek i├žin g├Âsteriliyor.  B├╝t├╝n bunlar hi├ž anlam─▒ olmayan varl─▒─č─▒m─▒z─▒ uzatmak i├žin yap─▒l─▒yor. Ki┼či ├žo─ču zaman boyun e─čip d├╝┼člere dal─▒yor, aras─▒na hapsedildi─či duvarlar─▒ rengarenk ┼čekillerle, ferahlat─▒c─▒ ┼čeylerle s├╝sl├╝yor. Wilhelm, i┼čte b├╝t├╝n bunlar beni suskunla┼čt─▒r─▒yor. B├Âyle anlarda i├žime kapan─▒yor, kendi d├╝nyama ├žekiliyorum! G├╝├žl├╝, ya┼čam dolu olup bir ┼čeyler yarataca─č─▒ma ku┼čkuluyum, beklentilerim belirsiz. Her ┼čeyin benden uzakla┼čt─▒─č─▒ b├Âyle anlarda, kendi kendime g├╝l├╝ms├╝yor, d├╝┼člere dal─▒p beni saran d├╝nyay─▒ seyrediyorum.

Goethe'nin bu paragraf─▒ ger├žekten ├žok samimi bir anlat─▒ma sahip ve beni olduk├ža etkiledi... Umar─▒m sizi de etkilemi┼čtir. Kitaplardan al─▒nt─▒lar payla┼čmaya devam edece─čim, takipte kal─▒n.

4 yorum:

  1. G├╝zel bir al─▒nt─▒. Kitab─▒n neredeyse her c├╝mlesini severek okumu┼čtum :)

    Yan─▒tlaSil
    Yan─▒tlar
    1. Ben de ┼ču an yar─▒lad─▒m, ger├žekten g├╝zel bir kitap =)

      Sil

Blogger taraf─▒ndan desteklenmektedir.