Ads Top

YENİ SINAV SİSTEMİ TYT-YKS HAKKINDA ÇARPICI AÇIKLAMAM!


Merhaba, haberdar oldu─čunuzu tahmin ediyorum, s─▒nav sistemi de─či┼čti. Hem de apar topar. Sebebi nedir bilemiyorum. Tabi altta yatan politik ├ž─▒karlar vard─▒r fakat bizim a├ž─▒m─▒zdan olaya bak─▒nca kafam─▒z baya kar─▒┼čt─▒.

Daha yeni sistemin ne olaca─č─▒na karar verilmeden aniden bir sistem haz─▒rland─▒─č─▒ ├žok belli. ┼×uan s─▒nav dakikalar─▒ d─▒┼č─▒nda neredeyse her ┼čey belli olmu┼č durumda.




─░LK SINAV TYT;

─░lk s─▒nav cumartesi sabah yap─▒lacak TYT (Temel yeterlilik testi) sadece t├╝rk├že ve matematikten olu┼čacak. Bu s─▒nav totale de %40 etki edecek. ├ľnlisans baraj─▒ 150 puan, 4 y─▒ll─▒k ├╝niversite baraj─▒ 180. E─čer 200 puan ve ├╝st├╝ al─▒rsan─▒z seneye kullanma hakk─▒n─▒z var.

- Bu bana kolay gibi geldi fakat matematikle ilgisi olmayan s├Âzelcilerin matematik ├ž├Âzmek zorunda b─▒rak─▒lmas─▒ sa├žma. Bununla birlikte bu toplama %40 etki edece─činden bu durum s├Âzelciler a├ž─▒s─▒ndan ger├žekten ├╝z├╝c├╝ olacak.

─░K─░NC─░ SINAV YKS;

Bu s─▒nav TYT bitimi sonras─▒ iki saat moladan sonra yap─▒lacak. ├ç├Âzmemiz gereken dersler de─či┼čmedi. Fakat konu ba┼č─▒na d├╝┼čen soru say─▒s─▒ epey azald─▒. ├ľnceden ├Ârne─čin Fen veya Sosyal Bilimler derslerinden ygs de 40 lys de 40 soru sorulurken ┼čimdi tek s─▒navda 40 tane sorulacak.

- Bunda sa├žma olan ise TYT s─▒nav─▒nda baraj─▒ ge├žip ge├žmedi─či kimsenin hesaplanamayaca─č─▒ i├žin k─▒sa s├╝rede, mecburen herkes bu s─▒nava da girecek ve yine mecburen bu s─▒nav─▒n da paras─▒n─▒ ├Âdemi┼č olacak. Bununla birlikte soru say─▒s─▒n─▒n azalmas─▒ s─▒nav─▒ zor bir hale getirecek ve bizi baya yoracak. ├ľrnek olarak co─črafyada binlerce soru ├ž├Âzece─čim ve bana 6 soru soracaklar, resmen ┼čans oyunu gibi.

GENEL OLARAK;

Ben memnunum benim i├žin sorun yok, baraj─▒ kolayl─▒kla ge├žebilece─čimi d├╝┼č├╝n├╝yorum. Fakat bu apar topar yap─▒lan de─či┼čiklikler beni strese soktu ve kafam─▒ kar─▒┼čt─▒rd─▒. Daha bilin├žli davran─▒lmas─▒ gerekti─čini d├╝┼č├╝n├╝yorum. O kadar aman aman bir de─či┼čiklik de yapmad─▒lar. Umar─▒m e─čitim ve s─▒nav sistemimiz politikac─▒lar─▒n elinde oyuncak olmaktan ├ž─▒kar ve ger├žekten gelecek vaad eden bir ├╝lke oluruz, temennim bu y├Ânde...

Siz yeni s─▒nav sistemi hakk─▒nda ve benim g├Âr├╝┼člerim hakk─▒nda neler d├╝┼č├╝n├╝yorsunuz? Sizce daha m─▒ iyi oldu? Neden de─či┼čtirildi? Alt─▒nda yatan sebepler sizce nelerdir? Falan filan...

3 yorum:

  1. "S─▒nav sistemi de─či┼čti- S─▒navs─▒z ge├ži┼č olacak- A├ž─▒k u├žlu sorular olacak..." gibi dey─▒┼čler bile adaylarda,velilerde kayg─▒ yarat─▒yor. Ge├žmi┼čte binlerce birinci ├ž─▒kmas─▒, sorular─▒n iptal edilmesi, s─▒nav─▒n tekrarlanmas─▒ gibi ├Âyle ├žok olumsuzluk ya┼čand─▒ ki strese girmek do─čal.

    Yan─▒tlaSil
    Yan─▒tlar
    1. Ayn─▒ Fikirdeyim, maalesef halen sa─člam bir sistem yapabilmi┼č de─čiliz, ├žok yaz─▒k.

      Sil
  2. "Hay─▒rl─▒s─▒ olsun." demekten yorulduk, hay─▒rl─▒s─▒ olsun.

    Yan─▒tlaSil

Blogger taraf─▒ndan desteklenmektedir.