Ads Top

Bat─▒l ─░nan├žlar | G├╝vercinin Bat─▒l ─░nanc─▒ | KARABASAN!


Ge├ženlerde bir radyo program─▒ dinliyordum ve konu bat─▒l inan├žlard─▒. Yay─▒na ba─člananlar ├žo─čumuzun bildi─či eski zamanlardan beri olan, b─▒├ža─č─▒ elden almama, kara kedi vs. gibi ├Ârnekleri verse de baz─▒lar─▒ farkl─▒ ┼čeylerde s├Âyledi. Ve arayanlar bunun bat─▒l bir inan├ž oldu─čunu biliyorum ama kendimi bunu yapmak zorunda hissediyorum dedi. Bu ger├žekten ├žok ilgin├ž bir psikoloji, ko┼čullanma var i┼čin i├žerisinde ve kendine hakim olamama..

Ben de k├╝├ž├╝kl├╝─č├╝mde ters ayakkab─▒ g├Ârsem dayanamaz d├╝z ├ževirirdim, ├ž├╝nk├╝ herkes ├Âyle yapard─▒ veya yumurta ve ekmek ald─▒─č─▒mda yumurtay─▒ ekme─čin ├╝zerine koymazd─▒m. Bunun nedenlerini tabi sordum bu sorgulay─▒c─▒ ki┼čili─čimin temelleri oradan gelmektedir. Hatta a┼č─▒r─▒ sorgulay─▒c─▒l─▒k ve rasyonel olmayan her ┼čeyi reddetmek seviyesine ula┼čt─▒─č─▒m ┼ču g├╝nlerde, belki de benim de bat─▒l inanc─▒m budur. Sordu─čum sorulara asl─▒nda o ya┼č─▒ma g├Âre bir bak─▒ma felsefi olarak tatmin edici cevaplar ald─▒m mesela ┼č├Âyle yan─▒tlar: Neden ayakkab─▒ ters ├ževrilmemeli? ├ç├╝nk├╝ Allah yukar─▒da ve ayakkab─▒n─▒n alt─▒ kirli bu ona sayg─▒s─▒zl─▒k olur! Neden yumurtay─▒ ekme─čin ├╝st├╝ne koymamal─▒y─▒m? ├ç├╝nk├╝ ekmek kutsald─▒r ve onun ├╝st├╝ne bir ┼čey koyman g├╝naht─▒r! Hatta yerde g├Ârd├╝─č├╝m ekme─či ├Âp├╝p ba┼č─▒ma koydu─čum d├Ânemler oldu, bunu halen yapanlar var! ben sadece al─▒p k├Â┼čeye koyuyorum. ├ç├╝nk├╝ yap─▒lan bu eylemler bat─▒l inan├žtan ba┼čka bir ┼čey de─čil. 

Bu bat─▒l inan├žlarla m├╝cadele etti─čim s├╝re├žte ayakkab─▒y─▒ d├╝z ├ževirmemek i├žin kendimle bir tart─▒┼čma i├žerisine girerdim ve sonunda iki kat indi─čim apartmandan geri yukar─▒ ├ž─▒kar ayakkab─▒y─▒ d├╝zeltir geri inerdim. Hatta ┼ču karabasan denilen ┼čeyi ya┼čad─▒─č─▒m bir d├Ânem olmu┼čtu, hani uyan─▒ks─▒n ama ses ├ž─▒karam─▒yor ve hareket edemiyorsun. Bundan korkmu┼čtum elbet ve sabah uyan─▒nca ilk i┼čim bunu ara┼čt─▒rmak olmu┼čtu. Fakat b├╝y├╝k bilgi ├ž├Âpl├╝─č├╝ i├žerisinde cevab─▒ bulmak olduk├ža zor. Her yerde rahat├ža kaynak vermeden ve s─▒f─▒r rasyonellik i├žeren ┼č├Âyle a├ž─▒klamalar vard─▒: ├ç├╝nk├╝ size karabasan gelmi┼č! Siz uyurken ┼čeytan gelmi┼č!

Tabii bu i┼čin pe┼čini b─▒rakamayan ben sonunda bilimsel bir cevaba ula┼čt─▒m. Buna uyku felci deniliyor ve siz uyan─▒k olsan─▒z da beyniniz sizi halen uyuyor san─▒yor ve sinir u├žlar─▒n─▒ devreye sokmuyor.. Neyse; programda sunucu bir videodan bahsetti ve ben de o videoyu buldum ve sizlerle payla┼čmak istedim buyurun video:

G├╝vercini Bat─▒l ─░nanc─▒


Video ger├žekten ├žok anlaml─▒. Peekii. Sizin bat─▒l inan├žlar─▒n─▒z var m─▒? Bununla nas─▒l m├╝cadele ettiniz? Hi├ž nedenini sorgulad─▒n─▒z m─▒? Vs. vs.

1 yorum:

  1. Bat─▒l inan├ž de─čilde benimde tak─▒nt─▒lar─▒m vard─▒. Sabah y├╝z├╝m├╝ 3 kere y─▒kamasam g├╝n├╝m├╝n k├Ât├╝ ge├žece─čini san─▒yordum ve ├Âyle de ge├žiyordu g├╝n├╝m. Kendi etraf─▒mda bir kere d├Ân├╝nce ba─članm─▒┼č gibi hissediyordum ters y├Ânde tekrar d├Ân├╝yordum :)

    Yan─▒tlaSil

Blogger taraf─▒ndan desteklenmektedir.