Ads Top

Bu Yaz─▒ Bitsin Art─▒k | G├╝n├╝m├╝z Analizi ­čôć


┼×u s─▒ralar bir s─▒nava ├žal─▒┼č─▒yorum ismi laz─▒m de─čil, acayip ba┼čar─▒l─▒ olaca─č─▒m─▒ da sanm─▒yorum ├ž├╝nk├╝ bana cevaplar─▒ vermediler, babam bir millet vekili de─čil ve ├ľsym'den hat ├žekecek kablom yok. Neyse ┼ču k├╝├ž├╝k i├žler ac─▒s─▒ ama komik ele┼čtiriyi de yapt─▒ktan sonra yaz─▒ya ge├žebilirim.

Tarih dersine ├žal─▒┼č─▒rken, d├Ânemin eserleri d├Ânemi yans─▒t─▒r diye bir c├╝mle g├Ârd├╝m ve az─▒c─▒k da olsa m├╝zik, kitap ve filmler ile g├╝n├╝m├╝z├╝n analizini yapmak istiyorum.

├ľncelikle biraz eski zamanlardan ba┼člayay─▒m. Filmlerde genellikle kibar ve kaliteli bir ├╝slup kullan─▒l─▒yor ve genellikle filmler a┼č─▒klar─▒n kavu┼čamamas─▒ ├╝zerine kurulu gibi. Bu da o d├Ânemde insanlar─▒n sayg─▒l─▒ ve kurall─▒ bir hayat ya┼čad─▒klar─▒n─▒ g├Âsteriyor. Edebiyat derseniz kavga halinde ki, politik nedenlerle yazarlar hapse at─▒l─▒yor. Bu da o d├Ânemde d├╝┼č├╝nce su├žu gibi bir ┼čeyin oldu─čunu g├Âsteriyor asl─▒nda. M├╝zikler baya g├╝zel ben bay─▒l─▒yorum o ├žocuksu e─členceli ┼čark─▒lara, s├Âzleri anlaml─▒ ve dokunakl─▒ oluyor...

G├╝n├╝m├╝ze gelecek olursak (her ne kadar gelmek istemesem de) nereden ba┼člayaca─č─▒m─▒ bilemiyorum. Kitaplardan ba┼čl─▒yorum, ┼čuan yeni ├ž─▒kan kitaplar ┼č├Âyle isimleri var "Mafyan─▒n Gelini" "Odun Sevgili" "K├Ât├╝ ├çocuk" "Sen 17 ya┼č─▒ms─▒n" falan. Analiz zaten isimlerde sakl─▒. 

Filmler deseniz, dini komedi, ┼čive komedisi ve gerizekal─▒ b─▒ insan─▒n ba┼č─▒ndan ge├žen, ger├žek├ži olmayan komik de olmayan komedi filmleri. Bu kadar. 

M├╝zik, dum t─▒s dum t─▒s geldim. Gittim. G├Ârd├╝m. Sevdim. Durdum. Bakt─▒m. Ka├žt─▒m. Ald─▒m. Ko┼čtum. Pufff sonu olmayan cukurrrrr. Gerizekal─▒ klipler ilk okul tekerlemeli iki cumleli 5 dakikal─▒k ┼čark─▒lar... Bu yaz─▒ bitsin ya ben vazge├žtim analiz yapmaktan. Bay.

Sizin analizleriniz nedir? Ne ├ž─▒kar─▒mlar yapt─▒n─▒z? Memnun musunuz? Falan filan?

5 yorum:

  1. A├ž─▒k├ža s├Âyleyebilirim ki, sanat a├ž─▒s─▒ndan tarihin en k├Ât├╝ d├Ânemini ya┼č─▒yoruz. M├╝zikte ├žok genel konu┼čmak istemiyorum ├ž├╝nk├╝ dinledi─čim t├╝r d─▒┼č─▒na ├ž─▒kmad─▒─č─▒m i├žin i┼čin i├ž y├╝z├╝n├╝ pek bilmiyorum. Filmler konusundaysa bir k├Â┼čeye ├žekilip a─člayabilirim ├ž├╝nk├╝ sizin de dedi─činiz gibi abs├╝rt komedinin tuttu─čunu g├Ârd├╝kten sonra ├ž─▒kard─▒klar─▒ filmler... Arada ba┼čar─▒l─▒ yap─▒mlar ├ž─▒kt─▒ m─▒? ├ç─▒kt─▒ tabi ama b├╝t├╝n bir y─▒la 3-4 tane film serpi┼čtirmek d─▒┼č─▒nda da bir ┼čey ├ž─▒kmad─▒. Ki 3-4 dedim ama akl─▒ma 2017 yap─▒m─▒ ├žok ba┼čar─▒l─▒ film ad─▒ da gelmedi o kadar.
    Kitaplar zaten ba┼čl─▒ ba┼č─▒na bir rezillik. Tacizin, tecav├╝z├╝n, ├žocuk gelinlerin ve ┼čiddetin bu derece normalle┼čtirildi─či bir ba┼čka toplum var m─▒ merak ediyorum. K├╝├ž├╝c├╝k k─▒zlar belki do─čru d├╝r├╝st ili┼čkileri olmadan neler yaz─▒p ├žiziyor. "B├Âylesi daha ├žok okunuyor, o zaman ben bir de bu konudan bahsedeyim" diyerek girdikleri konu ger├žek anlamda utan├ž kayna─č─▒. Edebi eser ├ž─▒kmas─▒ ┼ču d├Ânemde s├Âz konusu bile de─čil gibi g├Âr├╝n├╝yor...

    Yan─▒tlaSil
    Yan─▒tlar
    1. Ben maalesef hen├╝z ergen oldu─čumdan ve cokca ergen arkada┼č─▒m oldu─čundan pop├╝ler ┼čeylerle baya i├žli d─▒sl─▒y─▒m, b─▒ konularda baya doluyum o y├╝zden :))

      Sil
  2. i┼čin ucunu nereden tutsam diye d├╝┼č├╝nd├╝m o kadar ├žok ki tutamad─▒m hakl─▒s─▒n diyerek yorumumu noktal─▒yorum...

    Yan─▒tlaSil
  3. ─░nternet'te kendine "yazar" diyen bir ├žok geri zekal─▒n─▒n sa├žma sapan kitaplar─▒ var. "├ťvey abim" gibi isimde kitaplar. Bu yeni nesil ahlaks─▒zl─▒kta master yapt─▒.

    Yan─▒tlaSil
  4. ├çok do─čru bir analiz. Edebiyatta, sanatta ve daha bir ├žok ┼čeyde kalite d├╝┼č├╝yor.

    Yan─▒tlaSil

Blogger taraf─▒ndan desteklenmektedir.